سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستان تو سه کسند و دشمنانت سه کس . امّا دوستان تو . دوست تو و دوست دوست تو و دشمن دشمن توست ، و دشمنانت : دشمن تو و دشمن دوست تو و دوست دشمن توست . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :3
کل بازدید :22376
تعداد کل یاداشته ها : 17
103/2/30
11:54 ص

 

بسم رب المهدی (عج)

 

« یا ایها الذین آمنوااصبرواورابطوواتقوالله لعلکم تفلحون»     (آیه200آل عمران) 

 

 "جنگ نرم یعنی ایجادتردید دردلهاواذهان مردم "

 

 "بایدبااین جریان شیطانی خطرناک مقابله شود "

 

"(هدف دراین مقابله) دفاع ازنظام اسلامی وجمهوری اسلامی است درمقابله بایک حرکت همه جانبه متکی به زوروتزویروپول وامکانات عظیم پیشرفته علمی رسانه ای."

 

    مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 4شهریور1388

 

"ولایحمل هذاالعلم الا الاهل البصروالصبر"

 

         حوزه سلامت کشور به عنوان یک حوزه خدماتی موردنیازمبرم مردم ودارای جایگاه اجتماعی تاثیرگذاردراحادملت، وارتباط روزانه تنگاتنگ ومستمری که باعموم طبقات اجتماعی دارد؛ازجمله حوزه های اجتماعی موثردرطول تاریخ این مملکت بوده است. طبیب وحکیم وفاصدوشکسته بندوقابله و....همواره دراذهان مردم مابه عنوان کسانی مطرحندکه درگرفتاریها،شدایدودردها به دادشان میرسند ،واین زمینه ذهنی درناخودآگاه آنهاضمن نگاه تاییدآمیزبه این افراد سندیت این قشررانیزدربین مردم تقویت می کند.

        اگرقبول نکنیم که یکی ازسخت ترین صحنه های جنگ نرم رادرحوزه سلامت شاهدهستیم، حداقل میتوان به این ایده قائل بودکه یکی ازمیدانهای سخت فعلی درفضای این جنگ درحوزه سلامت کشوردرحال رخ دادن است؛ ولی بدون سروصداوحاشیه سازی، ودورازچشم مسئولین نظام.

     با دقت در این حوزه اجتماعی مشاهده می کنیم همانطورکه ازجمع معلمان وفرهنگیان افرادبزرگ درشخصیتهای والایی درمناسب مختلف قرارگرفتند ،ازمیان پزشکان و...نیزافرادفراوانی همین جایگاهها رابدست آورده اندکه این نشاندهنده اقبال بالای اجتماع به نخبگان این حوزه میباشد.

همانگونه که سیستم آموزش وپرورش گسترده ترین شبکه رادرکشورداشته وسرشاخه های آن تا روستاهای دورافتاده نیزمیرود ، وآحاد مردم رادرگیر خودمیکند؛شبکه سلامت بادوبال بهداشت ودرمانش تااقصاء نقاط کشورمیرودونماینده ای آنجا دارد.اگرسازمان آموزش وپرورش با حدود یک میلیون ودویست هزارکادربر بیست میلیون نفر ازدانش آموزان مستقیما تاثیرمیگذارد ،سازمان وزارت بهداشت باحدودچهارصدهزارنفرکادرخود ،برهفتادوپنج میلیون نفرمستقیما تاثیرمی گذارد ودرارتباط است، وتمامی افراد جامعه  درآن دارای پرونده بوده ومشخصاتشان موجودمیباشد.

وقتی که درنقاط دورافتاده ارائه خدمات پزشکی توسط خانه های بهداشت منوط به تزریق آمپولهای ضدبارداری برای کنترل جمعیت (به قول خودشان) میشود و دراین کاراجبارغیرقانونی تکلیف شده از سوی مسوولین بهداشت نیزوجوددارد؛ وقتی که درمناطقی  داروهای ابتدایی برای درمان مراجعین به مراکزبهداشتی وجودندارد ،اما وسایل تنظیم خانواده رارایگان پخش میکنند ، وقتی که طرح استفاده ازنمک ید دارآن هم با « ید غیرطبیعی »غیرقابل جذب کامل دربدن انسان دردورترین نقاط نیزاجرامیشود ،وهمه مردم رادرگیرمیکند وعملادرمرورزمان یک نوع سم رادر بدن افرادجامعه رسوب میدهندو...

   آیا اینها دستکاری نسل وجلوگیری ازجوان بودن جمعیت ومعکوس کردن رشدجمعیت کشوربه سمت منفی شدن وخراب کردن هوش وروان و...ایرانیان باطرحهای همه گیربرای زمین گیرکردن آنهانیست؟ به نظرشماهمه این کارهادرزیرسایه چه چیزی انجام میگیرد؟ بله:  سلامت، پزشکی ،مبارزه با بیماری و...

کدام سلامت؟سلامتی که درفضای جهانبینی  و انسانشناسی فرهنگ متخاصم ماتعریف شده ، تابه وسیله فرزندان تحصیل کرده همین سرزمین که  آستین برای خدمت به این مردم بالازده اند؛ هم جیب این مردم خالی شده وبه عنوان درمان صنعتی وتجاری به حساب شرکتهای هولدینگ داروو...خارجی ریخته شودوهم خصلتهای قومی ونژادی آنها(مثل هوش وجنگاوری وقدرت بدنی و...)کم کم کمرنگ گردد ،وهم نسل آنهاکم گردد(به قول آمریکاییها:بایستی ریشه این ملت راخشکاند).

     این کدام تعریف ازسلامت است که همه این کارهاراانجام میدهد وهیچ احساس گناهی نمیکندکه بماند ؛بلکه انهاراازجمله خدمات انسانی وملی افتخارآمیزخودمیداند . واین دقیقا همان واژه کلیدی است که مرزبندی میدان جنگ رادرجنگ نرم حوزه سلامت کشورمشخص می نماید.

     آنچه که یک جنگ رامشخص میکندوحتی بدون سروصداهمگان رابه جنگ بودن آن رویداد 

رهنمون می گردد؛ دومو لفه اصلی میباشد :     1- تخاصم              2- هدف

    خصومت ذاتا دوطرفه می باشد ، حتی اگرطرفهای مختلفی درآن درگیرباشند، بازدرنهایت دوگروه خودی وغیرخودی درکنارهم صف آرایی میکنند.

اما هدف: آن چیزی است که درجنگ هریک ازدوطرف قصدتصرف ،اعمال اراده ودسترسی به آن رادارند ،که میتواندمادی یاغیرمادی باشد.

    آنچه که درجنگ نرم فضای میدان جنگ رامشخص می نماید: فضای ذهن انسانها می باشد یعنی به جای جنگیدن درعرصه (زمین وهواودریاوفضاو...)که درجنگ سخت مطرح است ؛ درجنگ نرم به طورکلی فضای ذهن انسانها ،محل جولان طرفین میباشد. اما به شکل ویژه وبه عنوان هدف تاکتیکی افرادخاکستری (بی طرف) که هنوزمعتقدبه یک طرف تخاصم به طورکامل نشده اند؛ هرکدام ازگروه خودی وغیرخودی بااستفاده ازمفاهیم، معارف ورسانه ها ی انتقال اطلاعات و آموزشهاو...اقدام به یارگیری از افرادخاکستری کرده تااورامعتقدبه افکارخودنموده وازجهت فیزیکی ووجودی فردمزبورخودرادرقسمت مدنظرآ نهادرمیدان جنگ قراردهد . واگراین کارنیزامکانپذیرنشد ؛ازجهت ذهنی واعتقادی معتقد به ایده های طرف خودی شود،هرچندکه ازجهت مادی وفیزیکی وجغرافیایی درجبهه غیرخودی باشد.

    لازم به ذکراست، همه انسانهاطبیعتا باتوجه به شخصیت خودکه منتج از ژنتیک ، تربیت خانوادگی ،نطفه ، لقمه ،تربیت اجتماعی ، آموزشهای رسمی وغیررسمی و...ازابتدادریک طرف ازاین جبهه قراردارندوهنرطرفین دعوابااستفاده از 1-رسانه وتهییج(ازبعدعاطفی)2-انتقال اطلاعات،صحنه سازی،آموزش مفاهیم و...(ازبعدشناختی)3-اعتقادبه معارف طرفین،اموزشهای اشنایی بافلسفه، الهیات ومابعدالطبیعه طرفین و...(ازبعدروانی-حرکتی) - آوردن این اشخاص درسازمان عملکردی خودبه عنوان فعال جبهه میباشند ،نه اینکه افرادی منفعل وتماشاچی باشند ؛والبته به مرورهمه این افرادبه یکی ازدوطرف خواهندرفت . همانطورکه الان ازجهت گرایشات ذهنی دیگرطیف خاکستری وجودندارد(باگسترش رسانه ها)وتقریباهمه افراد آبشخورو ایده ال خودرادرتمدن مادی وتمدن الهی انتخاب کرده اند؛ درآینده ای نزدیک ازجهت مکانی در ابرازعقیده خودنیزدریکی ازدوطرف دعواقرارخواهندگرفت .

   درحوزه سلامت:  تعریف سلامت، اهداف سلامت، ابزارهای رسیدن به اهداف سلامت ومنافع نهایی سلامت است که خط فاصل نهایی میباشد .یعنی تعریفی که هریک ازطرفین خودی وغیرخودی (تمدن مادی وتمدن الهی) باتوجه به الهیات وجهان بینی وانسانشناسی خود ،ازسلامت ارائه میکنند واستدلالهایی که برای آن می آورند ونتایجی که درصحنه عمل برای رفع بیماری(که باتوجه به همان تعریف سلامت تعریف میشود)موالی خودشان بدان دست می یابند؛ صحنه این دهکده جهانی رادرحوزه سلامت مشخص میکند وخط کشی ها رامعین مینمایند . حال فرق نمیکندکه پزشک مربوطه درایران باشد، یادرامریکا؛ مهم این است که به کدام تعریف معتقداست، وبراساس کدام تعریف، بیماران رادرمان میکند،یاازبیماری پیشگیری مینماید.

   آری ! تعریف سلامت وبیماری برای انسان تصویرشده درهریک ازتمدنهای فوق الذکر،صحنه جنگ نرم درحوزه سلامت است .- «انسانی که دارای روح است وفطرت،  وتاثیرات شگرفی که این روح درسلامت جسم او می گزارد ،یااین روح جسم اوراحمل میکند».

 «یاانسانی فقط باجسم مادی که بروزهای روانی بیماریهای اونیزناشی ازترشح هورمونها، عملکردبرخی ازنقاط مغزو...یایادگیریهاواتفاقهای دوران کودکی و...ویاحوادث رخ داده دردوران زندگی اومیباشد»- بااین زاویه ، نگاه کردن به جامعه پزشکی کشور؛به راحتی میتوان فهمیدکه الان فضای این جنگ به دست کدام طرف است.  وکارهای نمادی ورویش مذهبی درآن ،صرفابرای جابجایی نمایندگان بهداشت جهانی  درکشور، برای به دست آوردن پستهای اجرایی وشیره مالیدن سرنظام جمهوری اسلامی برای رضایت ازحوزه سلامت کشوراست؛ که مثلامذهبی است وطرفدارانقلاب و...وبی خبرازاینکه خانه ازپای بست ویران است .

     البته استفاده ازدست آوردهای علمی همه تمدنها،ازشروط عقل است. علی الخصوص درپزشکی که اهمیت ان بعدازامنیت اولویت اول می باشد. ولی همچنانکه مایک متن خارجی راوقتی ترجمه میکنیم بایستی فارسی راپاس بداریم وقواعد وظرایف زبانمان رادراین ترجمه رعایت کنیم (همینطورکه     وامروزبامشکلات جدی مواجهیم) درگرته برداری ازعلوم وتکنولولوژیهای دیگران نیزمیبایستی دقیقا باتوجه به تعاریفمان درتمدن خودی آنها راترجمه کرده واستفاده نماییم ، تاجای سلامت وبیماری عوض نشودوعوامل بیماریزارابه جای دارو ،برای خودیها تجویزننماییم. حتی اگراین داروهاویافعالیتهای درمانی وبهداشتی برای طرف مقابلمان حکم داروراداشته باشدممکن است برای ماسم باشد!     "فاالیعتبریااولوالابصار"

نتیجه:

یک فردغیرمومن وغیرمعتقدبه عقایدحقه امامیه ومبانی اسلام که آموزشهای طب اسلامی(نه طب سنتی) راندیده است، نمیتوانددرحوزه سلامت حکومت اسلامی طبابت کند؛چون علم طبابت را نمی داند.

واگراقدام به طبابت نماید ، نتیجه آن عدم سلامت مراجعین به اووتشدیدامراض آنهامیباشد. وپزشک مزبورخودناقل بیماریها درجامعه است .

ای به امید کسان خفته، زخود یاد آرید         تشنه کامان غنیمت ،زاحد یاد آرید   

گرچه مرحب سپرانداخته، خیبرباقی است    بت مگوئید شکستیم، که بتگرباقی است

 

 

 

"هل الیک یاابن احمدسبیل فتلقی"

 


92/12/5::: 9:33 ص
نظر()