سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نه بخدایى که از قدرت او درمانده شبى سیاه به سر بردیم که روزى سپیدى را در پى خواهد داشت ، چنین و چنان نبوده است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :1
کل بازدید :22329
تعداد کل یاداشته ها : 17
103/2/17
8:3 ص

بسم رب المهدی (عج)

    اعتقاد به منجی همواره در طول تاریخ و برای ملتهای مختلف وجود داشته است و اینقدر این موضوع مبرهن می باشد و مطالب فراوانی توسط دین شناسان و جامعه شناسان و مورخین در مورد آن نگاشته شده که نیازی به توضیح آن نمی بینم ، اما تذکر یک مطلب لازم است و آن ریشه این نیلز انسانی است ؛ که به نظر این حقیر روحیه امیدوار انسانی و نیاز شدید جوامع برای امید(1) به آینده در کشاکش زندگی خاکی ؛ تمنای این مطالبه را در انسانها ایجاد می کند.

   در نتیجه نیاز به اعتقاد به منجی یک امر فطری است. ولی آنچه می ماند تعریف این منجی و در نکته ای کاملتر حقیقی بودن یا مجازی بودن(ساخت توهمات) منجی موردنظر ؛تعریف مدنظر جوامع از آن و کیفیات آن منجی است. آنچه که ما در این دل نوشته به دنبال آن هستیم  ، منجی حقیقی است که در ادیان الهی تعریف شده و مشخصا در فرقه ناجیه شیعه دوازده امامی بدان اشاره شده است و منطبق با واقعیت  موجود ،تشریح نیز شده است . و از این رو است که منجی واقعی رهبر این گروه ناجیه می تواند باشد ولاغیر.

آنچه که اهمیت دوباره پیدا می کند نشانه های منجی،نشانه های ظهور منجی(حتمی و غیر حتمی)،واقدامات لازم برای ظهور منجی مورد نظر می باشد.

 نشانه های امام زمان (عج) در آیات و روایات ما فراوان ذکر شده و بسیاری از بزرگان و علمای شیعه بر آن صحه گذاشته اند ؛ چه نشانه های ظاهری و چه معنوی و علمی و... و خیلی ها نیز موفق به دیدار ایشان در طول زمان شده اند. که بسیاری از آنها نیز افراد موثقی بوده اند . اما در همین مرحله نیز مدعیان فراوان مهدویت وجود داشته اند که یا به خاطر جنون و یا به خاطر ریاست طلبی و یا به خاطر انتفاع مادی و سیاسی ،سعی در جا زدن وجود بی وجود خود به جای آن جان جهان داشته و از این طریق جماعت احمق را به ته چاه جهالت پرت کرده اند (چون بهائیت و بابیت ، مهدی سودانی و...) اینها نوعا از اعتقاد شیعه مبنی بر به دنیا آمدن و زنده بودن امام عصر (عج) و عمر طولانی ایشان سوء استفاده کرده و بر اکتاف مردم سوار شده اند و جالب است که خواستگاه همه آنها در قرون اخیر موسسات و جاسوسان انگلستان و روسیه تزاری(که هردو امپراطوری از آن دو قطب اصلی سیاسی یهود بوده اند می باشد) و الان کعبه بهائیت نیز اسرائیل ؟! است (هم قبر بهاء الله و هم سازمان مرکزیشان).

   اما مورد بعدی نشانه های ظهور امام زمان (عج) است که خیلیها به خاطر عجله در تحقق آن ویا دوباره سوار شدن بر موج عواطف مردم منتظر ، از آب آن ماهی می گیرند. اینکه نشانه های غیر حتمی را آنقدر جدی مطرح می کنند که گاهی اهمیت آن از نشانه های حتمی هم بیشتر می شود ؛ و یا تغییر شرایط مومنین را در اثر دعا و تضرعشان و یا جهاد و امر به معروفشان ودر کل تلاششان در اصلاح جامعه که منتج به عدم بروز برخی نشانه های غیر حتمی می شود را نادیده می گیرند ؛ ویا اینکه مصادیق همین نشانه های غیر حتمی را در زمانهای دلخواه خود به عنوان مصداق اصلی همان نشانه ذکر شده در احادیث و روایات می دانند . وچه بهره برداری و سرو صدای موافق و مخالف و جنجال و بلبشویی در طول سالها روی آن راه انداخته اند. در حالیکه آنچه که بدان شفارش شده ، منتظر نشانه های حتمی بودن است وموضوع مهمتر از آن اصل انتظار است. ما موظف به انتظاریم نه ظهور! ما موظف به مومن ماندنیم و مومن نگاه داشتن مردم و جامعه مان ؛ نه اینکه بنشینیم چرتکه بیندازیم که ظهور کی اتفاق می افتد. مانند کسی که بجای اینکه بلند شود و برود کار کند و مایحتاج خود و خانواده اش را تامین نماید ؛ می نشیند و در خانه خیالبافی می کند که اگر فلان قدر پول داشتم با آن چه میخریدم و کجا سرمایه گذاری می کردم و... . و این مالیخولیا نیز ادامه پیدا می کند. به ما چه ظهور کی اتفاق می افتد . خود امام عصر(عج) فرموده اند فرج شما در انتظار فرج است . یعنی اینکه شما خصوصیات یک منتظر را به عنوان یک هدف داشته باشید، به وظیفه تان عمل کرده اید ؛و به هر مقدار که در جهت این هدف جلوتر روید به همان میزان نیز برای شما گشایش وجودی ایجاد می شود و به تعبیر من آدم تر می شوید . چه کار دارید ظهور کی اتفاق می افتد !این موضوع در دست ید باریتعالی است و بس و امتحان بزرگ الهی برای بشریت.

از سوی ، دیگر حضرت حجت (عج) درست است که ظهور نکرده اند (به معنی خروج بر مستکبرین و ایجاد حکومت جهانی) اما حضور که دارند؛ وظایف خود را نیز در زمان این حضور انجام می دهند و ایشان نیز منتظر زمان ظهور هستند . مانیز به تبع ایشان می بایست منتظر باشیم و این اعتقاد را با تقوا و بصیرت و عمل صالح در خود و دیگران حفظ کرده و این اعتقاد را جهانی نماییم؛ آنوقت وقتی که میزبان خانه را آب و جارو ومعطر کرده و شرایط پذیرایی برای مهمان آماده است و مهمان را هم به زبان و هم با دست دعوت می کند ؛ خودشان در احادیث ائمه فرموده اند که مهمان باید برود. آیا ما در گفته خود در و عجل فرجه ایشان صادقیم که حالا نشسته ایم علائم ظهور را می شماریم و... البته در حد اطلاع که بی خبر از دنیا و رویدادها نباشیم اشکالی ندارد . اما وظیفه عملی ما نباید در اثر آن مخدوش شده و تازه زمینه برای کلاه برداران نیز فراهم شود. با این حال آنچه مهم است علائم حتمی ظهور می باشد که اطلاع کافی از آن می بایست داشت و انجام وظیفه تعیین شده در زمان قبل از رویت این علایم و بعد از آن و وسلام.

 موضوع آخر که بیشتر مورد نظر ما است ؛ اقدامات لازم برای ظهور می باشد. که اگر دو گزینه قبلی خوب برای اهلش جا نیفتد خسارات فراوان مادی و معنوی را در این مرحله ،که بروز فردی و اجتماعی دارد گریبانگیرمان خواهد کرد که در بسیاری از موارد غیر قابل جبران نیز خواهد بود.

   اصل نکته در اقدامات لازم برای ظهور امام عصر برمیگردد به اینکه:  آیا ما تعیین کننده زمان ظهوریم ویا خداوند باریتعالی با صفت ربوبی خود این پروژ را نیز به پیش می برد؟. در توضیح بیشتر : آیا خداوند در این مورد نیز به اعتقاد راسیونالیستها کار را بر عهده تدبیر(2) ما گذاشته و خود به کناری رفته( از ریشه اعتقاد یهودیان در مورد نقش خدا در هستی) و منتظر است ما چگونه آن را به پایان می بریم؟ و یا اینکه در لحظه لحظه آن حکمت او  ساری و جاری است (که او فعال مایشاء می باشد).

این دو تفکر یکی از ریشه دین تحریف شده یهودی سامری و دیگری از ریشه مذهب پیامبر آخرالزمان است . و با توجه به اینکه ما در پس زمینه ذهنمان به کدام تفکر معتقد باشیم ؛ برنامه؛راهکار ؛ و عمل میدانی خاصی را نیز هم در عرصه فردی و هم در عرصه جوامع انتخاب خواهیم کرد.

   آنچه که غرب به سرکردگی صهیونیسم جهانی وبا انگاره های فراماسونری دجال صفت و از متون یهودیت تلمودی ( نه صرفا تورات) در بحث منجی آخر الزمان به دنبال آن هست ؛ عدم سجده انسان آخرالزمان به دستور شیطان به منصه زندگی انسانها آمده ، در مقابل اراده خداوند متعال ؛ در پیشبرد این پروسه و تعیین تکلیف برای مسیر آن می باشد- که من بهترم و من آن را به پیش می برم- تا دوباره و چندباره و در هر زمان که لازم باشد مدام انسان آخرالزمان هبوط کرده بر زمین، که می خواهد دوباره به ماوای خود برگردد ؛ با 2 دانه گندم یا یک گاز بی ارزش از میوه درخت سیب ،باز در این دنیای خاکی باشد و زندگانی حیوانی زمینی ، به جای خلد برین در حکومت جهانی مهدی موعود (عج) ؛ و باز حکومت شیطان و فرزندان شیطان(آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه ... لیبرالهای وطنی، جریانات سلفی وهابی ، اسلامهای آمریکایی اخوانی، ملی مذهبی ها، متحجران انجمن حجتیه ای و شیعیان لندن نشین).

   در آینده نوع عمل غرب در اقدامات زمینه ساز لازم برای ظهور منجی شیعیان را در پیشبرد نمادسازی خود در  این اعتقاد ؛ بیشتر توضیح خواهیم داد. انشاء الله